Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op auto-onderhoud.startpagina.nl

Opel Astra G Bouwjaar 2000 Schokt en trilt bij optrekken

g.bunsee1@gmail.com
16 Apr, 2010 18:24

Heb een Opel Astra G bouwjaar 2000 gekocht met het volgende probleem. Als ik optrek in de 1e versnelling dan begint deze heftig te schokken en te trillen zodra ik de koppeling intrap is het weg, 1e instantie werd er aan de drukgroep gedacht. dus heb deze helemaal compleet laten vervangen drukgroeplager en kopelingplaat van het merk sachs. Tijdelijk probleem opgelost. Maar sinds kort als ik optrek in de 1e versnelling met koude motor dan trilt en schokt hij weer, zodra ik de koppeling weer intrap dan is het probleem weg. Maar als hij eenmaal warm is dan rijd hij weer normaal. Kan iemand mij verklaring of advies geven wat het kan zijn.

grt Giovanni

Bewerkt 08 Mei, 2011 15:54
peterelst@hotmail.com
18 Apr, 2010 14:18

Hallo

Slipt de koppeling ook in hogere versnellingen tijdens het gas geven?

zit er geen lekkage in de buurt van de koppeling?

succes peter

g.bunsee1@gmail.com
18 Apr, 2010 14:30

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie, de koppeling slipt niet alleen s,morgens als hij koud is dan trilt hij, eenmaal op temperatuur is alles weer goed.

Lekkage? er lekt niks staat in de garage altijd droog ligt geen olie of zo op de grond. zo op het oog is niks te zien.

Grt giovanni

peterelst@hotmail.com
19 Apr, 2010 21:39

Hallo giovanni

Dit probleem heb ik wel eens meer meegemaakt bij een nieuwer model

Daarbij moest je de koppeling vervangen en het vliegwiel vervangen

Het vliegwiel was dan niet helemaal vlak waardoor deze eroverheen deed springen bij lage temperaturen.

Dit was dan maar heel kort als je een paar keer de koppeling had laten op komen met weg rijden dan was dit

als weer verdwenen.

Weet niet of dit ook bij uw auto aan de hand is maar lijkt er wel veel op

gegr Peter

berihome
10 Jan, 2011 17:33

heb ook een Opel Astra 2005 km stand 80.000 met het zelfde probleem schokken bij het wegrijden,

heb de klacht gemeld bij mijn garagehouder, zeggen ze, kwaal van opel,er is niets versleten

maar omreden ik nu nog garantie heb, ben ik er niet gerust over wat er naar die garantie gebeurd,

en zelf dan voor de kosten op te moeten draaien, inplaats zij nu. graag advies, en jullie 's mening,

dank je wel

middeninhetleven@live.nl
08 Mei, 2011 15:54

Heeft iemand een aanhanger te koop?

Groeten